
Prof. Dr.
Kai Alexander Saldsieder
Professor of General Management and International Business
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W2.3.05
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im W2.3.05
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(07231) 28-6459Kai Alexander Saldsieder is Professor of General Management and International Business at Pforzheim University. Betweeen 1990 and 2000 he served as an Army-Officer (Armoured Corps, Public Relations Officer, Chief Editior Army Newspaper Bosnia Herzegovina and Croatia), followed by the position of Business Development Manager in the Consumer Goods Industry (P&G, MGM, Hasbro).
At Pforzheim University, Kai Alexander Saldsieder teaches Strategic Management, International Business Development, General Management and Sales and Distribution Management.
Kai Alexander Saldsieder studied Business Management in Germany (Hamburg), the U.S. (Phoenix/Arizona) and England (Henley-on-Thames).
Kai Alexander Saldsieder is an expert in business development with a focus on SMEs (small and medium-sized companies). His core competencies are the conception of market development strategies and operational implementation in cooperation with employees of sales organizations and their customers.
His professional interests lies in the area of environmentally sustainable business management.
Business Development, Marketing and Sales Management , Marketing and Sales Management , Strategic Management
since 2008 - Pforzheim - Germany
Professor of General Management and International Business
General Management , International Business , Marketing , Strategic Management
Journal article
SALDSIEDER, K. A., & SALDSIEDER, N. (2018). Vertrauen vor Technologie, Steigert die Verlagerung der Führung von Menschen auf Systeme die Produktivität zulasten von Vertrauen und Unternehmenskultur? in: Sales Excellence. Sales Excellence (5), pp. 38-41.
SALDSIEDER, K. A., & SALDSIEDER, N. (2017). Mit International Business Development Management zu einem positiven Image. Sales Management Review (3), 46-55.
SALDSIEDER, K. A., & HESSELBARTH, Y. C. (2016). Digital Leadership zwischen Effizienz und Entfremdung. Sales Management Review, 25 (2), 30-41.
SALDSIEDER, K. A., RUSS, P., & HÄGELE, Y. (2016). Der Wert des Wissens. Sales Management Review (5), 22-35.
SALDSIEDER, K. A., & SALDSIEDER, N. (2015). Kunde 2.0 – Kundensegmentierung im Wandel. Sales Management Review (4), 22-31.
SALDSIEDER, K. A., & SALDSIEDER, N. (2015). Key Account Management im Wandel. Sales Management Review (5), 12-21.
SALDSIEDER, K. A., & HOAG, A. (2014). Catching up with the Danes – Why Denmark succeeds as a top entrepreneurial country and what we can learn from them. A qualitative-explorative study on the environmental frame conditions promoting business start-ups in Denmark. Ekonomski Vjesnik / Econviews : Review of Contemporary Entrepreneurship, Business, and Economic Issues (2), 343-362.
SALDSIEDER, K. A. (2011). Produkten ein Gesicht geben. Pbs aktuell (4), 12-13.
SALDSIEDER, K. A. (2011). Lizenzen: Mit Marken den Markt bewegen., pp. 54-55.
SALDSIEDER, K. A. (2010). Führungskultur - Investition in die Mitarbeiter. Sales Business (8 bzw. 9), 40-41.
SALDSIEDER, K. A. (2010). Die geliehene Marke – Chancen des Licensing. Das Spielzeug (8), 12-13.
SALDSIEDER, K. A. (2010). Mehr Zeit für den Kunden. Sales Business (4 bzw. 5), 54-55.
SALDSIEDER, K. A. (2010). Licensing in der deutschen Spielwarenindustrie - Chancen und Herausforderungen für Hersteller und Handel. (3 bzw. 4), pp. 48-49.
SALDSIEDER, K. A. (2008). Erfolgsfaktoren des Licensing in der deutschen Spielwarenindustrie (Dissertation). Hampp-Verlag.
Chapter in Book
SALDSIEDER, K. A., SALDSIEDER, N. (2010). Wettbewerbsdifferenzierung durch Lizenzen. In Görg, Ulrich (Eds.), Erfolgreiche Markendifferenzierung. Strategie und Praxis professioneller Markenführung. Gabler-Verlag.
WALTER, N., SALDSIEDER, K. A. (2010). Machtfaktor Konsumentendemokratie - Chancen und Herausforderungen für die Markenführung im Web 2.0. In Görg, Ulrich (Eds.), Erfolgreiche Markendifferenzierung. Strategie und Praxis professioneller Markenführung (pp. 127-148). Gabler-Verlag.
SALDSIEDER, K. A., SALDSIEDER, N. (2010). Web 2.0-Marketing als Instrument zur Einführung von Produktinnovationen: Chancen und Herausforderungen für die Unternehmenspraxis. In Loock, H.; Steppler, H. (Eds.), Marktorientierte Problemlösungen im Innovationsmarketing. Gabler-Verlag.
SALDSIEDER, K. A., MILITZ, S. (2008). Efficient Consumer Response: Mehr Ertrag durch Wertschöpfungspartnerschaften. In Hämmerling, Anette (Eds.), Kompendium der Schuhwirtschaft 2009. FAZ Institut.
Publication in Collected Edition (encyclopedia...)
SALDSIEDER, K. A., SALDSIEDER, N. (2021). Lemma: "Sponsoring". Staatslexikon. Recht - Wirtschaft - Gesellschaft, Band 5, Schule - Virtuelle Realität. Herder Verlag, Freiburg i. Brsg. - Basel - Wien, Germany.
SALDSIEDER, K. A., SALDSIEDER, N. (2019). Lemma: "Marketing". Staatslexikon. Recht - Wirtschaft - Gesellschaft, Band 3, Herrschaft – Migration. Herder Verlag, Freiburg i. Brsg. - Basel - Wien, Germany.
SALDSIEDER, K. A., SALDSIEDER, N. (2018). Lemma: "Handel". Staatslexikon, Recht - Wirtschaft - Gesellschaft, Band 2 Eid - Hermeneutik, 8. Aufl.. Herder Verlag, Freiburg i. Brsg. - Basel - Wien, Germany.
Academic Papers of Pforzheim University
SALDSIEDER, K. A., HÄGELE, Y., & RUSS, P. (2017). Der Wert des digitalen Ich. Humandatenwertschöpfung im Internetzeitalter. Konturen : die Hochschulzeitschrift, Germany.
SALDSIEDER, K. A., & HESSELBARTH, Y. (2016). Führung im Wandel., Germany.
SALDSIEDER, K. A., & WALTER, N. (2010). Consumer Empowerment – Chancen für die Markenführung im Web 2.0.
Media Citation
2020
Neubauer, D.: Phantasialand für die Innenstädte. Nicht nur Corona setzt dem Einzelhandel zu, in: Badische Neue Nachrichten, Vol. 264, 13.11.2020, Blickpunkt: "Einzelhandel"
Germany
Expert Assessement/Evaluation
since 2018
Gutachter AQAS NRW International Business
Agency for Quality Assurance through Accreditation of Study Programs (AQAS) Germany
Presentation/Speech
2017
China´s Boom in OFDI (Outflow Foreign Direct Investment) - Threat or Opportunity for German Businesses? Vortrag im Rahmen des Gastbesuches von Studenten der University of Wyoming "International Experience 2017. Innovation and New Strategies in a Globalized World", Business School Hochschule Pforzheim.China´s Boom in OFDI (Outflow Foreign Direct Investment) - Threat or Opportunity for German Businesses? Lecture during Visit of University of Wyoming "International Experience 2017. Innovation and New Strategies in a Globalized World", Pforzheim, 25.10.2017.
Hochschule Pforzheim Business School/ University of Wyoming Germany
Other administrative responsibility in academic service
since 2017
Coordinator Partner University Denmark
University of Southern Denmark Denmark
Reviewer
2016 - 2017
Reviewer for Textbook "Wirtz, J./Lovelock, C. (2017): Essentials of Services Marketing, 3rd edition, Pearson".
United Kingdom
Member of the organizing committee of a professional event
2012 - 2013
Konzeption, Organisation und Umsetzung der Vortragsreihe Wissen, Werte, Glaube, Verantwortung. Eine Vortragsreihe über Bildung und die Werte in unserer Gesellschaft in der Funktion eines Präsidenten des Rotary Clubs Pforzheim Schwarz-wald.
Germany